Okulumuz 2024-2025 Eğitim - Öğretim Yılı Sene Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı 02/09/2024 Pazartesi günü saat 09.30'da aşağıdaki gündem maddeleri dahilinde "Konferans Salonunda" yapılacaktır. Tüm yöneticilerimize ve öğretmenlerimize duyrulur.
ÖĞRETMENLER KURULU GÜNDEM MADDELERİ:
1- Açılış ve yoklama
2- Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk ve Ebediyete irtihal etmiş Türk büyükleri adına Saygı duruşu ve İstiklâl marşının okunması
3- 2024-2025 Öğretim yılında yapılacak öğretmenler kurulu ve diğer toplantılarında görev alacak (iki asil, iki yedek) kurul yazmanının seçimi
4- Bakanlığımızın 14 Ağustos 2024 tarihli ve 2024/53 sayılı “2024-2025 Eğitim ve Öğretim Yılına İlişkin İş ve İşlemler” konulu genelgesi öncelikli gündem maddesi olmak üzere ilgili mevzuat doğrultusunda hazırlanan öğretmenler kurulu gündem maddelerinin okunması, eklenecek ve çıkarılacak maddelerin görüşülmesi varsa tekliflerin değerlendirilmesi,
5- Okul Müdürü Özgür AKAR’ın sunuş ve açılış konuşması. Tatil süresince gelen yazıların, Yeni Göreve başlayan ve ayrılan arkadaşların bilgilendirilmesi. Müdür Yardımcılarının görev dağılımları hakkında bilgi verilmesi,
6- Eğitimle ilgili anayasa, kanun ve yönetmeliklerin okunması kapsamında;
-Anayasamızın eğitim ile ilgi (24,42,58. ve 59.m) maddelerinin okunması,
-1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk Milli Eğitimin Genel Amaçları 1-14. ve 55. Maddeler
-Personelin Görev ve Sorumlulukları ile ilgili 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 7. 15. 26. 27. 31. 104. 105 ve 125.`ive Öğretmen izin işlemleri (102.103.104.105.106.107 ve 108.maddeleri) Maddelerinin okunması v.b ve yönetmeliklerin yönetici-öğretmen ve öğrencileri ilgilendiren bölümleri; okulun kuruluş amaçlarının; eğitim-öğretim-yönetimle ilgili önemli görülen genelge ve yazılarının okunup açıklanması.
-Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5-19, 77-94, 107-224 maddelerinin
-Bakanlık kararları, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat, MEBBİS, e-Okul ve EBYS vb. uygulamaları hk.,
Okunması ve bilgi verilmesi,
7- 2023-2024 Eğitim Öğretim yılının genel bir değerlendirmesi, yıl boyunca alınan kararlar ve bunların uygulama süreçleri ile sonuçlarının değerlendirilmesi,
8- 2023-2024 E.Ö.Y Rehberlik ve Denetim Raporu doğrultusunda hazırlanan Gelişim Raporu doğrultusunda yapılacak çalışmaların planlanması,
9- Bakanlığımızın “02-06 Eylül 2024 Mesleki Çalışma Dönemi” konulu yazısına göre mesleki çalışma döneminin planlanması,
10- Okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu, (O.Ö.Y.185 Maddesi-2 asil-3 yedek GİZLİ OYLA SEÇİM)
11- Onur Kurulu başkanı, (O.Ö.Y.182 Maddesi-1 asil -1 yedek öğretmen GİZLİ OYLA SEÇİM)
12- Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin okunması, açıklanması ve kurulacak kulüplerin danışman öğretmenlerinin belirlenmesi, (Sosyal Etkinlikler Kurulu, ilgili yönetmelik doğrultusunda sene başı şube öğretmenler kurulu toplantısında sosyal etkinlikleri planlamak ve yürütülmesini koordine etmek amacıyla oluşturulması. Öğrencilerin sosyal sorumluluk programı ve topluma hizmet çalışmaları kapsamında gerçekleştirdikleri sosyal etkinliklerin, e-okul sistemi içerisinde bulunan Sosyal Etkinlik Modülüne kayıt edilmesinin sağlanması.)
13- 2024–2025 Eğitim Öğretim yılında okulumuzda kurulması gerekli kurul, komisyon ve ekiplere öğretmen seçimi ve görev dağılımının yapılması,
14- MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri yönetmeliğinin incelenmesi, 2024–2025 öğretim yılı için sınıf rehber öğretmenlerinin seçimi ve çalışmaları, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri okul yürütme komisyonunun oluşturulması, çalışmaları, görevleri ve yardıma muhtaç öğrencilerin tespiti,
15- Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe konulan Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme / Sertifikasyon Uygulama Yönergesinin okunması, bilgilendirilmesi ve 2024-2025 için yapılacak çalışmaların görüşülmesi ve kararların alınması, Yönetmelik ve Yönerge bağlamında öğrencilerimizin seçtiği kulüpler, katıldığı bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler, toplum hizmeti çalışmaları, sosyal sorumluluk programı faaliyetleri eğitim ve öğretim yılı boyunca e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlenmesi hususlarının görüşülmesi
16- Bakanlığımız ile Türk Standartları Enstitüsü (TSE) iş birliğinde hazırlanan “Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu” na uygun olarak planlaması ve “Okulum Temiz” ve “Beslenme Dostu Okul” belgelendirme programı yıl boyunca uygulanması, 2024-2025 için yapılacak çalışmaların görüşülmesi ve kararların alınması,
17- Okulda ve çevrede Türkçenin doğru, güzel, etkili ve kurallara uygun olarak kullanılmasının sağlanması kapsamında çalışmaların planlanması
18- Değerler eğitimi çalışmalarına yer verilmesi kapsamında benliklerini millî ve manevi değerlerle güçlendirmeye, karakter gelişimine ve benlik bütünlüğüne katkı sağlayacak şekilde planlamanın yapılması
19- Çocuk haklarına ilişkin uygulamalarının görüşülmesi
20- Öğrencilere okul eşyası, ders araç-gereci, makine ve teçhizatın korunması, kullanılması ve bakımı yönünde iyi alışkanlıklar kazandırılması, Öğrencilerin uyması gereken kuralların, onlardan beklenen olumlu davranışların, derslerde, toplantılarda, törenlerde ve rehberlik çalışmalarında ve her türlü sosyal etkinliklerde öğrencilerde kazandırılmasına yönelik yapılacak çalışmaların görüşülmesi (Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği-Md. 157)
21- Onur belgesiyle ödüllendirilebilecek davranışların belirlenmesi ve belirlenen davranışların okul yönetimince onur kurulu ile ödül ve disiplin kuruluna bildirilmesi hususunun görüşülmesi (Ödül ve Disiplin Yön. Md-161,162)
22- Destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili ihtiyaçların tespiti ve kurslarda verimliliğin artırılması, kapsamında, 2024-2025 için yapılacak çalışmaların görüşülmesi ve kararların alınması,
23- 2024 TYT ve AYT sonuçlarının değerlendirilmesi ve 2025 TYT ve AYT sınavlarında başarıyı artırmak için alınacak tedbirlerin belirlenmesi, Tüm sınıf seviyelerine yapılacak Ünite sonu genel kazanım, YKS (TYT ve AYT) sınavlarına hazırlık değerlendirme sınavı yapma kararının görüşülmesi, uygulama esnasında usul ve esasların belirlenmesi,
24- 2024-2025 Ders yılında verimli ders çalışmalar yapılmasına esas teşkil edecek görüşmelerin yapılması, kararlar alınması ve başarıyı artıracak tedbirlerin belirlenmesi, İstenen başarı düzeyine ulaşamayan öğrencilerin yetiştirilmesi için yapılacak çalışmaların görüşülmesi
25- 2024-2025 çalışma takviminin okunması, Eğitim ve Öğretim etkinliklerinin planlı yürütülmesine ilişkin olarak Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönergenin okunup açıklanması, Günlük / Ders, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ve Yıllık planların yapılmasındaki esasların açıklanması, (Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge ve 2551, 2555, 2575 sayılı tebliğler dergileri), (06 Eylül 2024 Cuma günü zümre toplantıları ve yıllık plan hazırlıkları yapılacaktır.)
26- Öğretmenlerin performanslarını artırmak amacıyla her öğretim yılında/ Dönemde en az bir defa dersleri izleme ve rehberlik etme kapsamında yapılacak çalışmanın planlamasının görüşülmesi. (O.Ö.K.Y Mad.78/4/d alt bentti) (13.09.2022 tarih ve E-67951427-20-57577443 sayılı yazı Millî Eğitim Bakanlığı eğitim Ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge kapsamında ders planlarının hazırlanması sunulması vb. - Plan yapmanın –ilkeler MADDE 5 - (1) Öğrenme-öğretme sürecinde resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında aylık plan ve günlük eğitim akışı, İlköğretim ve orta öğretim kurumlarında yıllık plan ve ders planı yapılması zorunludur. Planlamada aşağıdaki temel ilkeler göz önünde bulundurulur)
27- Atatürkçülükle ilgili konuların derslerde işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususların görüşülmesi (2104, 2212 ve 2488 Sayılı TD),
28- Öğrencilerimizin EBA’dan istifade etmelerini temin etmek, Bilişim teknolojilerinin öğretim programlarında etkin kullanılması, eğitsel e-içeriğin sağlanması ve yönetilmesi için eğitim öğretim süreçlerinde, Bakanlığımızın dijital eğitim platformu olan Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) aktif kullanımının sağlanması. Bu bağlamda öğrencilerin, EBA platformundaki ders kitaplarına ve elektronik eğitim içeriklerine erişimlerine yardımcı olunması ve gerekli rehberlik yapılması.
29- Laboratuvarlardan, Atölyelerden, kütüphaneden, spor salonundan, diğer özel dersliklerden ve ders araç gerecinden azami ölçüde faydalandırılmasına dair görüşmeler yapılması ve kararlar alınması (2023-28 genelge hususları dikkat edilecek),
30- Okul Zaman çizelgesinde 2024-2025 E.Ö.Y için değişiklik varsa görüşülmesi ve karara bağlanması ayrıca açıklanması, (O.Ö.K.Y Mad.9), (Derse giriş, çıkış, Öğle arası, teneffüs araları ve okul bahçesinin kullanımı hakkında hususlarına dikkat edilerek)
31- Öğrencilerin Derslere giriş-çıkışlarda dikkat edilecek hususlar, devam ve devamsızlık, geç kalma ve derse alınma şekli kapsamında; 2023-2024 E.Ö.Y değerlendirilmesi, Derse geç gelen öğrencilerin derse kabul şekli, Derslerde öğrencilerin yoklamalarının yapılması ve ders defterinin doldurulması, derse geç kalan öğrencilerin yoklama fişlerine nasıl yazılacağı, Dersten öğrenci çağrılma şeklinin nasıl olacağı, Ders defterlerine işlenen konuların ayrıntılı yazılıp imzalanması(kazanımların açık ve tam adıyla yazılması), karalama veya silme vb. hususlarının eğitim öğretim yılı başında alınacak kararlar kapsamında, 2024-2025 EÖY için belirlenmesi (O.Ö.K.Y.Mad.35,36) - (O.Ö.K.Y. Madde 86 /4/h al bentti)
32- Öğrencilerin; cep telefonu / Teknolojik aletlerin kullanımı ile ilgili hususlarda izlenecek ortak prensipler ve kararların alınması,(Bakanlığın güvenli okul kapsamında yayınladığı Okullarda Güvenlik Önlemlerinin Alınması 2018/10 genelgesinin y maddesi doğrultusunda 2024/53 sayılı genelge de 28. Öğrencilerin dijital imkânlardan doğru bir şekilde yararlanmasına yönelik rehberlik çalışmalarına ağırlık verilecek, dijital bağımlılığa neden olan etkenlere karşı farkındalıkları artırılacak; bir önceki yıl başlattığımız öğrencilerimizin sınıf içinde cep telefonu bulundurmamalarına yönelik uygulamaya devam edilecek okul içinde dersleri aksatacak şekilde cep telefonu kullanılmamasına yönelik tedbirler alınacaktır. Ödev ya da benzeri bilgilendirmelerde sosyal medya uygulamalarının kullanımından kaçınılacak ve bu hususta öğrencilere ve velilere gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır.)
33- Öğrencilerimizin Okul ödül ve disiplin durumlarının görüşülmesi, 2023-2024 Öğretim Yılı içinde ve öncesinden davranış notu indirilen veya disiplin cezası alan Aktif ve Açık ortaöğretim kurumlarına geçiş yapanlar dâhil öğrencilerin disiplin durumunun ayrı ayrı görüşülmesi, cezası kaldırılan ve davranış puanı iade edilen öğrencilerin cezaların dosyalarından kaldırılması hususlarının görüşülmesi ve kararların alınması (O.Ö.K.Y. Md. 171 )
34- Haftalık Ders Programının dağılımı ve ders dağılım hususlarının görüşülmesi (O.Ö.K.Y Madde 12) 35- Öğretmenlerin izin-rapor işlemlerinde izlenecek yol ve herhangi bir nedenden dolayı yapılamayan derslerin telafisinin nasıl yapılacağı, telafi uygulama kararlarının alınması, (O.Ö.K.Y.Mad.78/4/o alt bentti)
36- Öğretmen, öğrenci nöbet görevlerinin görüşülmesi kapsamında: Öğretmen nöbetlerinde uyulması gereken esasların görüşülüp karara bağlanması ve nöbet süresinde çeşitli nedenlerden dolayı boş geçen derslerin tamamlanmasındaki uygulamanın görüşülmesi(O.Ö.K.Y.Mad.86./4/ö-91.)
37- Ölçe ve Değerlendirme esasları (MEB OKY 49.madde) (Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar, sorumluluk sınavlarının planlanması, bu çalışmaların teslim tarihlerinin belirlenerek e-okula işlenmesi) Ayrıca: Proje ve Performans ödevlerinin değerlendirme çizelgelerinin belirlenmesi ve karara bağlanması, Proje ve Performans ödevlerinin dağılımı teslimi vb. konularda dikkat edilecek hususların belirlenip karara bağlanması(O.Ö.K.Y.Mad.50/1,2,3,…….8),topluma hizmet etkinliklerine yönelik seminer, konferans ve benzeri çalışmaların planlanması konularının görüşülmesi (2024-53 genelgede 8- Öğrencilerin bilim, kültür, sanat ve spora yönelik ilgi ve yeteneklerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesi, gönüllülük ve sosyal sorumluluk programları ile manevi, ahlâkî ve insani değerleri içselleştirerek çok yönlü yetiştirilmesi için okul içi ve okul dışı çalışmalar yürütülecek, bu bağlamda destek alınabilecek kurumlarla irtibatlar kurularak özgün projeler ve faaliyetler gerçekleştirilecektir.)
38- Yazılı soruları ve Öğrenci için kullanılacak her türlü ders materyallerinin çoğaltılması hususunun görüşülmesi,
39- Millî Eğitim Bakanlığınca öğretmen ve öğrencilerimize dağıtımı yapılan ders araç-gereçleri, ders kitapları ve yardımcı kaynakların okul ve kurumlara zamanında teslim edilmesinin sağlanması. Kitapların temiz ve düzenli kullanılması teşvik edilmesi, sıfır atık projesi kapsamında yılsonunda okullara teslim edilmesine yönelik tedbirler alınması. Ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri, Bakanlıkça ücretsiz dağıtımı yapılan kaynaklar dışındaki materyallerin okullarda/kurumlarda reklam ve tanıtımının yapılmaması, öğrencilerimize aldırılmaması ve velilere maddi külfet oluşturacak uygulamalardan kaçınılması hususunun görüşülmesi
40- Türkiye Yüzyılı perspektifinden ülkemizin gelecek vizyonu doğrultusunda yeni eserlerin, bilim, kültür, sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmelerin tanıtımının yapılması; müze ve ören yerleri, tarihi eserler ve camiler, kaleler, şehitlikler, kütüphaneler, bilim merkezleri, üniversiteler vb. şehirlerimizin tarihi ve kültürel mekânlarının ziyaret edilmesi sağlanması.
41- Zümre Öğretmenler Kurullarının toplantıları, derslerin işlenişinde uygulanacak yöntem ve tekniklerin zümrelerde belirlenmesi, Zümre öğretmenler kurulu toplantı tarihleri ile usullerinin görüşülmesi ve alınacak kararlarının ilgili yönetmeliklere göre yapılması ve idareye teslim tarihinin belirlenmesi(O.Ö.K.Y Mad.111 ve Eğitim Kurulları ve zümreler yönergesi 12.madde),
42- Zümre Başkanlar Kurulunun oluşturulması, Zümre Başkanlar Kurul toplantısı ve Eğitim Bölgesi Zümre Başkanlar toplantı tarihlerinin bildirilmesi. Okul zümre başkanları kurulu toplantı tarihleri ile usullerinin görüşülmesi ve alınacak kararlarının ilgili yönetmeliklere göre yapılması ve idareye teslim tarihinin belirlenmesi, (O.Ö.Y.112 Maddesi ve Eğitim Kurulları ve zümreler yönergesi 13.madde)
43- Sınıf veya şube öğretmenler kurulunun oluşumu ve toplantı tarihinin belirlenmesi,(O.Ö.Y.110 Maddesi, Eğitim Kurulları ve zümreler yönergesi 10.madde –ŞÖK ve SÖK)
44- Öğretmen ve öğrenci kılık kıyafet yönetmeliğinin okunması ve açıklanması (Öğretmenlerin, meslekî temsil ve öğrencilere rol model olma bakımından önlük giymeyi tercih etmeleri teşvik edilmesi. Okul kıyafetlerinde, okul aile birlikleri kararıyla daha önceden belirlenen kıyafetler tercih edilmesi ve velilere maddi külfet oluşturmamak için zaruret hâli dışında değişikliğe gidilmemesi.)
45- Öğretmen- öğretmen, öğretmen-personel, öğretmen ve veli, öğretmen- öğrenci, öğretmen- çevre ve öğretmen ast üst ilişkileri. Yönetici ve öğretmenlerin derslerde ve ders dışı zamanlarda öğrencilere eşit, tutarlı ve hoşgörülü davranmalarına yönelik kararların alınması,
46- Velilerin okul ziyaretleri ve öğretmenlerle görüşmelerinin nitelikli, düzenli ve sağlıklı olması için bu ziyaretler, eğitim-öğretim faaliyetlerini aksatmayacak şekilde Bakanlığımız ya da ücretsiz Okul Randevu sistemi üzerinden yürütülmesi kapsamında, planlanan yüz yüze veya çevrim içi görüşme Sistemi ve toplantılar dışında, velilerin okul içinde bulunmamaları hususunda uygulanacak kararları ve gerekli tedbirlerin görüşülmesi,
47- Toplam kalite yönetimi, okul gelişim ve yönetim ekibinin çalışmaları ve stratejik planla ilgili çalışmaların değerlendirilmesi,
48- Okul Aile Birliği, genel veli toplantısı ve sınıf veli toplantı tarihlerinin belirlenmesi, (Velilerin okul ziyaretleri ve öğretmenlerle görüşmelerinin daha nitelikli, düzenli ve sağlıklı olması için okullar tarafından planlamalar yapılması, ziyaretler için eğitim öğretim faaliyetlerini aksatmayacak şekilde zaman çizelgesi oluşturulması.)
49- Ders dışı eğitim çalışmalarına dair esasların açıklanması ve egzersiz çalışması yapacak öğretmenlerin uyacağı kuralların belirtilmesi,
50- 2024–2025 Eğitim-Öğretim yılında yapılacak proje çalışmaları ve tamamlanmış projeler. Yurtiçi ve yurtdışında düzenlenecek bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ve yarışmalar hakkında alınacak kararlar, spor sahalarının tedbirler kapsamında kullanımı,
51- Sivil savunma ve okulun sabotajlara karşı korunmasıyla ilgili kurulan veya kurulacak ekiplerin belirlenerek görevlerinin okunması, Sağlık Kurulu, İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili konuları,
52- 2024–2025 Eğitim Öğretim yılında kutlanacak belirli gün, hafta, etkinlik ve kahramanlık günleri ile ilgili çalışmaları yapacak komisyonların oluşturulması, açılış-kapanış programın hazırlayacak komisyonun belirlenmesi,
53- Okul kültürünün oluşturulması, mezunları izleme komisyonu çalışmalarına destek olmak için yapılacak çalışmaların belirlenmesi,
54- Okul çevre ilişkisi, hakkında alınacak kararların belirlenmesi,
55- İdareci ve öğretmenlerimizin duyurular dosyasına çıkarılan, maillerine iletilen vb. yazıları okumaları ve imzalamalarının belirtilmesi,
56- Öğretim programının uygulanmasına yönelik hususlar,
57- Hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi,
58- 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Eylül-2024 Ayı sorumluk sınav görevlerinin tebliğ edilmesi (O.Ö.K.Y.Mad.58/2,a,b,c,ç,4,5)
59- 2024-2025 E.Ö.Y. için eğitim öğretim yılı başında alınacak kararların görüşülmesi kapsamında; Öğretmenlik Alanları Atama ve Ders Okutma Esasları ile ilgili 20.02.2014 tarih ve 9 sayılı kurul kararı gereğince aşağıda isimleri belirtilen derslerin kimler tarafından okutulacağı kararına varılması ve hangi branşın normuna dâhil edilmesinin belirlenmesi;
60- Alınan kararların maddeler halinde yazılması
61- Dilek ve Temenniler, Kapanış.
Özgür AKAR
Okul Müdürü